04 september 2014

Oj vad det händer grejer!

Helt plötsligt håller han huvudet, har fingrarna och allt han kommer åt i munnen, vill stå upp i knät och jollrar och skrattar annorlunda. Vilmer alltså. Det blev extra tydligt när han blev tre månader den 27:e. Antar att man reflekterar lite mer på utvecklingen sådana dagar.

Inatt vaknade han inte o gnydde. Han jollrade så glatt! Hallå, klockan är fyra! Suck. Samma visa imorse, fast det är ok att vakna glad på morgonen :). På natten tycker jag man ska bara trött o somna om fort, haha!

Jag har varit vrålförkyld i helgen, börjar ge med sig nu. I måndags fick Daniel hoppa över jobbet o hjälpa mig hemma, jag var helt förstörd... I tisdags började förskolan igen o Teodor har haft kul och lelt med massa kompisar. Det räckte tydligen, idag är han liiite snuvig (bara en tidsfråga) och vill stanna hemma. Hm, en skvätt bröstmjölk full med antikroppar kanske ;). Hehe! Fast Vilmer är faktiskt lite snuvig trots mjölken. Frågan är väl hur kass han skulle vara utan den.

Känns så otroligt sorgligt att en av Teodors första pedagoger inte är på förskolan denna terminen. Hon har fått cancer och är sjukskriven. Teodor har bytt avdelning och tänker inte direkt på att hon saknas så jag har inte sagt mer än att hon är sjuk. Just hon var med på sjukhuset när Teodor slog upp pannan. Alltid lika trygg o lugn och rolig o fin. Fast det är ju alla pedagogerna faktiskt! Vi har en väldigt bra förskola. Teodor tycker Vilmer skulle heta Kumria efter favoriten på sin första avdelning. Riktig kärlek det :).

Just det! Teodor har fått testa sina inlines,  succé!  Går inte så bra men han har kul :). 

Inga kommentarer: