10 september 2014

Samvete

Jag ligger o tänker på min lilla, stora pojke. Ser framför mig hur han tidigare ikväll låg på knä i badrummet och gråtande, hulkande torkade golvet.

Två gånger hade han tömt vattenmuggen så hastigt ner i handfatet (vi borstade tänderna) att det skvätte ut på golvet. Båda gångerna sa jag till och torkade upp.
Då gör han det igen! Asmycket! Så jag blir blöt! Gaaahh!
Han blev så himla ledsen, hoppade ner från pallen o torkade, min lilla älskling. Snoret och tårarna rann... Svårt att vara arg då. Han sa förlåt o ångrade sig, vi hjälptes åt med det sista efter att jag bytt om och vi kramades.

Varför blir det så här?! Vi bara tjatar o bråkar vissa dagar, nöter ut varandra.
Älskade fina Teodor.

Innan dess har jag gjort äppelmos idag, blev ingen vidare skörd i år, 2l äppelmos och sju äpplen i fruktfatet... Men guuu så goda de är :) och moset med!!

Vill visa sötaste bäddsetet till barnvagnen! Titta, nästan lika vackra ögon som Vilmer :).

Inga kommentarer: